Fastighetens gemensamma utrymmen

Entrén och trapphuset
Vi vill ha det rent och snyggt i entréer och trapphus. Vi mejlar i första hand vår information till dig som hyresgäst. Se till att vi har rätt mejladress till dig så du inte går miste om information som rör ditt boende. Hör av dig till kundservice@kjellberg.se och meddela om du byter mejladress. Om du inte har en mejladress, hör av dig till oss på telefon 031-799 84 84, så kommer vi överens om hur vi bäst kontaktar dig istället. För en del fastigheter har vi digitala informationstavlor. Om du inte vill ha reklam finns etiketten ”ingen reklam tack” att fästa på postboxen/brevinkast till lägenhetsdörren. Vi skickar gärna en etikett till dig.

Det gemensamma trapphuset, entréer, källargångar och övriga utrymmen ska av utrymnings- och brandskäl hållas fria från föremål.  Det inkluderar till exempel barnvagnar, dörrmattor och blomkrukor. Husdjur ska hållas kopplade i de gemensamma utrymmena.

Ställ inte sopor i trapphuset. Det är inte tillåtet att röka i de gemensamma utrymmena och släng inte fimpar på marken.

Gården
För att alla skall ha glädje av gården, hjälp oss att hålla ordning och inte skräpa ner. Var rädd om planteringar och gräsmatta. Har du husdjur måste de vara kopplade på gården.
Mata inte fåglar på gården då fågelmat drar till sig skadedjur, t ex råttor.

För allas trevnad tillåter vi inte parkering av motorcyklar och mopeder på gårdar. Grillning hör sommaren till, men grilla inte på balkong eller uteplats.

Uteplats eller terrass som tillhör lägenheten ska vårdas och underhållas av dig på egen bekostnad. Om du brister i detta måste vi utföra erforderliga arbeten på din bekostnad.

Skaka inte sängkläder eller mattor från fönster eller balkong.

Tvättstugan
Alla behöver tvätta, därför har tvättstugan en central roll i huset och är ett gemensamt utrymme för fastighetens samtliga bostadshyresgäster. Håll rent och snyggt. Tvättstugan är det utrymme som det mest kommer klagomål om. Vi ber dig därför att respektera trivselsregler och de tvättider som finns i tvättstugan.

Bokning av tvättider
Vi tillhandahåller en cylinder med lägenhetens nummer. Cylindern är avsedd att sättas i bokningstavlan på ledig, lämplig tid. Efter tvättning kan bokning av ny tid ske genom flyttning av cylindern. I en del av våra hus har vi istället elektroniskt tvättbokningssystem.
Om du ser att tvättstugan är bokad men inte utnyttjas måste du fråga den som har bokat tvättiden först om det går bra att ta tvättiden.

Följ instruktionerna på tvätt- och torktumlare. Om det är något fel så gör en anmälan direkt till kundservice, försök inte laga maskinen själv.

– BH med bygel ska läggas i tvättpåse för att undvika stopp och skador i tvättmaskinen.

– Använd inte maskinerna till att färga kläder. Det blir färgrester kvar och nästa hyresgäst kan få sin tvätt missfärgad. Detsamma gäller med Klorin.

– Gör rent i tvättmedelsfacken, ta bort damm från torktumlarens luddfilter.
Bänkar, diskbänk, tvättho och maskiner torkas av. Golven våt torkas.

– Städning av tvättstugan är hyresgästernas ansvar. Titta på städinstruktionerna. Om det saknas städutrustning, gör en anmälan till kundservice.

Antal lägenheter: 33
Antal våningar: 4
Förråd: Vinds- och källarförråd ingår